VÄÄRTUSKASVATUST TOETAV METOODIKA NUKKUDEGA
Alates 2014/2015. õppeaastast hakati Pärnu väikelastekoolis rakendama „Persona Dolls“ metoodikat.
Väikelastekool teeb koostööd Tallinna Suitsupääsupesa lasteaiaga, kust pärineb lisateave metoodika rakendamise nüansside osas.
Nukkude abil saab lastele tutvustada laias valikus erinevaid elustiile, kultuure ja erivajadusi.
Nukud on järgmised:
MAIE (ülekaaluline, armastab palju komme ja krõpse süüa, liigub vähe);
ARTJOM (kogeleb, vene perekonnast, keeleprobleemid);
KATI (kannab hambaklambreid);
ANANE (mustanahaline tüdruk);
STELLA (kannab prille);
LAURA (liikumispuudega, arg, nutlik);
SANDER (ülijutukas, keevaline, pisut agressiivne rahmeldaja);
TEELE (kuulmislangusega, kannab kuuldeaparaati).
“ Persona Dolls“ metoodika eesmärgiks on toetada väikelaste väärtuskasvatust lastele mõistetaval ja huvitaval viisil.
Nukud tulevad (ükshaaval) lastele külla ja räägivad oma loo, mis alati käsitleb mõnd probleemi või dilemmat. Lapsed arenevad tegevuses, samastuvad nukkudega, õpivad jutustama, analüüsima, suhtlema; elavad läbi erinevate inimeste rõõme ja muresid ning püüavad erinevatele olukordadele lahendusi leida.
„Persona Dolls“ nukkude metoodika võimaldab:
Oodatavad tulemused:
Ootame, et iga väikelastekooli laps muutub tähelepanelikumaks, sõbralikumaks, hoolivamaks. Usume, et paraneb nende suhtlemisoskus, mis ennetab omakorda käitumisprobleeme.
Samavõrd tähtis kui koolivalmiduse vaimne ja füüsiline pool, on oluline väärtuskasvatus ja lapse sotsiaalne küpsus.
Väikelastekool teeb koostööd Tallinna Suitsupääsupesa lasteaiaga, kust pärineb lisateave metoodika rakendamise nüansside osas.
Nukkude abil saab lastele tutvustada laias valikus erinevaid elustiile, kultuure ja erivajadusi.
Nukud on järgmised:
MAIE (ülekaaluline, armastab palju komme ja krõpse süüa, liigub vähe);
ARTJOM (kogeleb, vene perekonnast, keeleprobleemid);
KATI (kannab hambaklambreid);
ANANE (mustanahaline tüdruk);
STELLA (kannab prille);
LAURA (liikumispuudega, arg, nutlik);
SANDER (ülijutukas, keevaline, pisut agressiivne rahmeldaja);
TEELE (kuulmislangusega, kannab kuuldeaparaati).
“ Persona Dolls“ metoodika eesmärgiks on toetada väikelaste väärtuskasvatust lastele mõistetaval ja huvitaval viisil.
Nukud tulevad (ükshaaval) lastele külla ja räägivad oma loo, mis alati käsitleb mõnd probleemi või dilemmat. Lapsed arenevad tegevuses, samastuvad nukkudega, õpivad jutustama, analüüsima, suhtlema; elavad läbi erinevate inimeste rõõme ja muresid ning püüavad erinevatele olukordadele lahendusi leida.
„Persona Dolls“ nukkude metoodika võimaldab:
- arendada laste tunnetusprotsesse;
- õpetada sallivust teistest erinevate inimeste suhtes;
- kujundada mõistvat suhtumist ja empaatiavõimet;
- rikastada sõnavara;
- edendada suhtlemisoskust;
- julgustada adekvaatselt reageerima (enda eest seisma) ebaõiglase ja eelarvamusliku käitumise korral.
Oodatavad tulemused:
Ootame, et iga väikelastekooli laps muutub tähelepanelikumaks, sõbralikumaks, hoolivamaks. Usume, et paraneb nende suhtlemisoskus, mis ennetab omakorda käitumisprobleeme.
Samavõrd tähtis kui koolivalmiduse vaimne ja füüsiline pool, on oluline väärtuskasvatus ja lapse sotsiaalne küpsus.